http://img10.imageshack.us/img10/7733/contactm.png

Saturday, September 21, 2019

Lalu kau memilih untuk pergi



"Minggu depan last aku kerja." katanya sebelum dia keluar kereta.

Aku cuma mengangguk dan tidak memberikan apa-apa kata yang dia 'mungkin' harapkan.

Apa? kau harap aku cakap, 'sunyilah aku lepas ni' 'so kat mana kita nak celebrate?' 'kau pasti dengan keputusan tu?' 'Lepas ni nak buat apa?'

aku lepaskan cluch dan tekan minyak terus meluncur tanpa memandang dia yang mungkin menoleh memandangku pergi.

5 tahun.

Pada awalnya mungkin kita buat keputusan tanpa berfikir panjang. asalnya mungkin ia hanya cakap-cakap kosong untuk isi masa lapang. Tapi dah lima tahun kita lalui masa susah senang bersama. Lima tahun aku dengar kau berkeluh kesah tentang impian yang ingin kau capai, tentang hasrat yang tak tertunai, tentang perasaan yang dipermain.

Aku mendengar semuanya. Pada sudut yang aku rasa perlu, aku berikan pendapatku, pada sudut yang tak perlu, aku simpan alasanku.

selepas 5 tahun, ini adalah jalan terbaik untuk kamu.

aku?

heh, aku masih mahu berjuang dengan caraku. Disini.

0 ceritaMia's lovers: